ეკოსკოლების პროგრამაში ჩართული სსიპ მამუკა სამაკაშვილის სახელობის ქალაქ წყალტუბოს
#2 სკოლის
ეკოკომიტეტის ოქმი N 1
თარიღი:
24.03.2022
სხდომის დაწყების
დრო: 13 სთ
სხდომას ესწრებოდნენ:
მასწავლებლები:
1.კუხალაშვილი ნინელი
( ბიოლოგია)
2.ფირცხალავა ნარგიზი
(დირექტორი ,ისტორია)
3.ბენიძე გიორგი
(დირექტორის მოადგილე,ისტორია)
4.გოლეთიანი მარინა(გეოგრაფია)
5.სილაგაძე მზია(დაწყებითი)
6.იობიძე დარეჯანი(ქართული.მშობელი)
7.გერაძე ეთერი(ინგლისური)
მოსწავლეები:
1.ქარქაშაძე ნატალი
(VI კლასი
დაწყებითი)
2.ბზიკაძე ანანო (VI კლასი დაწყებითი)
3.ჩალაძე ანა (VI
კლასი დაწყებითი)
4.ბენიძე მარიამი
(VI კლასი
დაწყებითი)
5.ზარნაძე მარიამი
(VII კლასი
საბაზო)
6.რუხაძე მარიამი
(VII კლასი საბაზო)
7.გოგელია ნიკოლოზი
(VII კლასი საბაზო)
8.ჭიღლაძე ლუკა
(VIII კლასი საბაზო)
9. .ჭიღლაძე გიორგი
(VIII კლასი საბაზო)
10.ბუკია მარიამი
(VIII კლასი საბაზო)
11. მუშკუდიანი გიორგი
(VIII კლასი საბაზო)
12.ბენიძე ლევანი
( IX კლასი საბაზო)
13.კუჭავა ნელიკო
( IX კლასი საბაზო)
14.რატიანი ანი (
IX კლასი საბაზო)
15.სულაბერიძე გვანცა
( IX კლასი საბაზო)
16.ჭუმბურიძე ლუკა
( X კლასი საშუალო)
17.ომანაძე ციალა
( X კლასი საშუალო)
18.ჯიქია მაგდალინა
( X კლასი საშუალო)
19 ჩხეიძე ლიზი (
X კლასი საშუალო)
სხდომა გახსნა ეკოკომიტეტის
ფასილიტატორმა ნინელი კუხალაშვილმა გააცნო დღის წესრიგი და მიმართა მათ, ხომ არ სურდათ
დღის წესრიგში რაიმე ცვლილების შეტანა.
დღის წესრიგი:
საკითხიN1 ეკოკომიტეტის შექმნა
საკითხი N2კომიტეტის
კორდინატორისა და ფასილიტატორის დასახალება
კენჭი ეყარა წინადადებას
დღის წესრიგის დამტკიცების შესახებ
მომხრე: ყველა
მოწინააღმდეგე: 0
დაადგინეს: დამტკიცდეს
დღის წესრიგი წარმოდგენილი სახით
საკითხი N1
ეკოკომიტეტის წევრების დასახელება და არჩევნები
მომხსენებელი: ბიოლოგიის მასწავლებლის
ნინელი კუხალაშვილი
მოისმინეს: ბიოლოგიის
მასწავლებლის ნინელი კუხალაშვილის მოხსენება
პროექტი„ დავიცვათ საქართველოს სისუფთავე“ შესახებ.მომხსენებელმა გააცნო საზოგადოებას
პროექტის აქტუალობის შესახებ და რეც შეიძლება
მეტი მოსწავლის ჩართულობის მნიშვნელობაზე.დასახელებული იქნა კომიტეტის წევრები
აზრი გამოთქვა: სკოლის დირექტორმა ნარგიზი ფირცხალავამ
აღნიშნა, რომ აუცილებელია პროექტში აქტიური
მონაწილეობა და სხვადასხვა აქტივობების განხორციელება და მწვანე დროშის მოპოვება.
ჩატარდა არჩევნები და არჩევნების შედეგად
მოხდა კომიტეტის დაკომპლექტება.
კენჭი ეყარა წარმოდგენილ
საკითხს
მომხრე:ყველა
მოწინააღმდეგე :
0
დაადგინეს: არჩეულ იქნას ეკოკომიტეტის წევრები.
1.ნინელი კუხალაშვილი (ფასილიტატორი)
2.ქარქაშაძე ნატალი
(VI კლასი დაწყებითი)
3.ზარნაძე მარიამი
(VII კლასი საბაზო)
4.რუხაძე მარიამი
(VII კლასი საბაზო)
5.ჭიღლაძე ლუკა
(VIII კლასი საბაზო)
6.ჭიღლაძე გიორგი
(VIII კლასი საბაზო)
7.ბუკია მარიამი
(VIII კლასი საბაზო)
8.ჭუმბურიძე ლუკა
( X კლასი საშუალო კოორდინატორი)
9.ომანაძე ციალა
( X კლასი საშუალო)
10.ჯიქია მაგდალინა
( X კლასი საშუალო)
11. ჩხეიძე ლიზი
( X კლასი საშუალო)
12.ნიჟარაძე ანა (X კლასი)
13.მუშკუდიანი გიორგი
(VIII კლასი საბაზო)
14.კუჭავა ნელიკო
( IX კლასი საბაზო)
15.რატიანი ანი (
IX კლასი საბაზო)
საკითხი N 2.
კომიტეტის კორდინატორისა და ფასილიტატორის დასახალება
მოისმინეს : სასწავლო
ნაწილის გამგის გიორგი ბენიძის მოხსენება.დასახელებულ იქნა კანდიდატები რომელთაც ეყარათ კენჭი.
აზრი გამოთქვა:გეოგრაფიის
მასწავლებელმა მარინა გოლეთიანმა წარდგენილი
კანდიდატები დადებითად დაახასიათა და ეკოკომიტეტს უსურვა წარმატებები.
კენჭი ეყარა წარმოდგენილ
საკითხს.
მომხრე : ყველა
წინააღმდეგი: 0
ეკოკომიტეტმა კენჭისყრის
შედეგად დაადგინა: ეკოსკოლის ფასილიტატორად
დანიშნულ იქნას ბიოოლოგიის მასწავლებელი ნინელი კუხალაშვილი.
კოორდინატორად ლუკა ჭუმბურიძე ( X კლასი მოსწავლე)
სხდომის მდივანი ანა ნიჟარაძე( X კლასის
მოსწავლე)
დღის წესრიგით გათვალისწინებული
საკითხების ამოწურვასთან დაკავშირებით სხდომა დახურულად გამოცხადდა.
სხდომის დასრულების
დრო: 14 სთ
ეკოკომიტეტის თავმჯდომარე ნინელი კუხალაშვილი
ეკოკომიტეტის მდივანი ანა ნიჟარაძე
ეკოსკოლების
პროგრამაში ჩართული სსიპ მამუკა სამაკაშვილის სახელობის ქალაქ წყალტუბოს #2 სკოლის
ეკოკომიტეტის ოქმი N 2
თარიღი: 24.04.2022
სხდომის დაწყების დრო: 14 სთ
სხდომას ესწრებოდნენ:
მასწავლებლები:
1.კუხალაშვილი ნინელი ( ბიოლოგია)
2.ფირცხალავა ნარგიზი (დირექტორი ,ისტორია)
3.ბენიძე გიორგი (დირექტორის მოადგილე,ისტორია)
4.გოლეთიანი მარინა(გეოგრაფია)
5.სილაგაძე მზია(დაწყებითი)
6.იობიძე დარეჯანი(ქართული.მშობელი)
7.გერაძე ეთერი(ინგლისური)
მოსწავლეები:
1.ქარქაშაძე ნატალი (VI კლასი დაწყებითი)
2.ბზიკაძე ანანო (VI კლასი დაწყებითი)
3.ჩალაძე ანა (VI კლასი დაწყებითი)
4.ბენიძე მარიამი (VI კლასი დაწყებითი)
5.ზარნაძე მარიამი (VII კლასი საბაზო)
6.რუხაძე მარიამი (VII კლასი საბაზო)
7.გოგელია ნიკოლოზი (VII კლასი საბაზო)
8.ჭიღლაძე ლუკა (VIII კლასი საბაზო)
9. .ჭიღლაძე გიორგი (VIII კლასი საბაზო)
10.ბუკია მარიამი (VIII კლასი საბაზო)
11. მუშკუდიანი გიორგი (VIII კლასი საბაზო)
12.ბენიძე ლევანი ( IX კლასი საბაზო)
13.კუჭავა ნელიკო ( IX კლასი საბაზო)
14.რატიანი ანი ( IX კლასი საბაზო)
15.სულაბერიძე გვანცა ( IX კლასი საბაზო)
16.ჭუმბურიძე ლუკა ( X კლასი საშუალო)
17.ომანაძე ციალა ( X კლასი საშუალო)
18.ჯიქია მაგდალინა ( X კლასი საშუალო)
19 ჩხეიძე ლიზი ( X კლასი საშუალო)
სხდომა გახსნა ეკოკომიტეტის ფასილიტატორმა ნინელი კუხალაშვილმა გააცნო დღის წესრიგი და მიმართა მათ, ხომ არ სურდათ დღის წესრიგში რაიმე ცვლილების შეტანა.
დღის წესრიგი:
საკითხიN1 აუდიტის შედეგების გაცნობა-დამტკიცება
საკითხი N2განსახორციელებელი აქტივობათა მიმოხილვა
კენჭი ეყარა წინადადებას დღის წესრიგის დამტკიცების შესახებ
მომხრე: ყველა
მოწინააღმდეგე: 0
დაადგინეს: დამტკიცდეს დღის წესრიგი წარმოდგენილი სახით
საკითხი N1აუდიტის შედეგების გაცნობა-დამტკიცება
მომხსენებელი ეკოკომიტეტის
ფასილიტატორი ნინელი კუხალაშვილი
მოისმინეს:გაეცვნენ
ინფორმაციასკვლევის შედეგების შესახებ.გამოთქვეს თავიანთი მოსაზრებები შედეგებთან
დაკავშირებით,რომ მიუხედედავად კარგი პროცენტული მაჩვენებლებისაგასაკეთებელი მაინც
ბევრია
აზრი გამოთქვეს: მე-10 კლასის
მოსწავლემ ლუკა ჭუმბურიძემ.მან აღნიშნა,რომ კვლევის შედეგები საკმაოდ კარგი
იყო,თუმცასაჭირო არის ამ მიმართულებით კიდევ ბევრი მუშაობა.ამის კარგი საშუალება
კი ეკოსკოლის პროექტია.
კენჭი ეყარა წინადადებას დღის წესრიგის #1 საკითხს.
მომხრე: ყველა
მოწინააღმდეგე:
0
დაადგინეს:დამტკიცდეს აუდიტის
შედეგები და მუშაობა გააგრძელონ მომდევნოეტაპის განსახორციელებლედ,ამისთვის კი
გამოიყენონ კვლევის შედეგები.
საკითხი#2 განსახოეციელებელი
აქტივობათა მომოხილვა.
მომხსენებელი: ეკოკომიტეტის
ფასილიტატორის ნინელი კუხალაშვილი
მოისმინეს:კვლევის
შედეგადდადგენილი პრიორიტეტული მიმართულებებისგათვალისწინებით დაგეგმონ აქტოვობები.,რომლებიც
უნდა მოიცავდეს ორ მიმართულებას: მოსწავლეთა ცნიბიერების ამაღლებას
ბიომრავალფეროვნების კუთხით და პრაქტიკული აქტივობებს კლიმატური ცვლილებით
გამოწვეული შედეგების შესარბილებლად.
აზრი გამოთქვეს: ადმინისტრაციის
წარმომადგენელმაქ.ნ.ფირცხალავამ.მან აღნიშნა რომ შესაძლებელი იყო მოგვეწვია ამ
სფეროში მოღვაწე ორგანიზაციები საინფორმაციო შეხვედრების ჩასატარებლად.
აზრი გამოთქვა: ეკოკომიტეტის
ფასილიტატორმა ნინელი კუხალაშვილმ და აღნიშნა,რომ კარგი იქნებოდა ნარჩენების სეპარირებისათვის
ნაგვის ურნების განთავსება
სკოლისტერიტორიაზე.
კენჭი ეყარა წინადადებას დღის წესრიგის #2 საკითხს.
მომხრე: ყველა
მოწინააღმდეგე:
0
დაადგინეს: მომდევნო ეკოკომიტეტის
შეხვედრაზე წარმოადგინონ კონკრეტული აქტივობები ,რომელთაგან შერჩევა საუკეთეშო
სამოქმედო გეგმის შესაქმნელად.
შეხვედრის დასრულება/დასკვნა:
დამტკიცდეს აუდიტის ანგარიში,იმსჯელეს
პრიორიტეტულ მიმართულებაზე და დაგეგმეს
მომდევნო შეხვედრაზე წარმოადგინონ აქტივობები სამოქმედო გეგმის შესადგენად..
მომდევნო შეხვედრის თარიღი
:23.05.22
დღის წესრიგით გათვალისწინებული
საკითხების ამოწურვასთან დაკავშირებით სხდომა დახურულად გამოცხადდა..
სხდომის დასრულების დრო:15.30
სხდომის თავმჯდომარე:/ნინელი
კუხალაშვილი/
სხდომის მდივანი:/ანანო ნიჟარაძე/
ეკოსკოლების პროგრამაში ჩართული სსიპ მამუკა სამაკაშვილის სახელობის ქალაქ
წყალტუბოს #2 სკოლის
ეკოკომიტეტის ოქმი N 3
თარიღი: 23.05.2022
სხდომის დაწყების დრო: 14 სთ
სხდომას ესწრებოდნენ:
მასწავლებლები:
1.კუხალაშვილი ნინელი ( ბიოლოგია)
2.ფირცხალავა ნარგიზი (დირექტორი ,ისტორია)
3.ბენიძე გიორგი (დირექტორის მოადგილე,ისტორია)
4.გოლეთიანი მარინა(გეოგრაფია)
5.სილაგაძე მზია(დაწყებითი)
6.იობიძე დარეჯანი(ქართული.მშობელი)
7.გერაძე ეთერი(ინგლისური)
მოსწავლეები:
1.ქარქაშაძე ნატალი (VI კლასი დაწყებითი)
2.ბზიკაძე ანანო (VI კლასი დაწყებითი)
3.ჩალაძე ანა (VI კლასი დაწყებითი)
4.ბენიძე მარიამი (VI კლასი დაწყებითი)
5.ზარნაძე მარიამი (VII კლასი საბაზო)
6.რუხაძე მარიამი (VII კლასი საბაზო)
7.გოგელია ნიკოლოზი (VII კლასი საბაზო)
8.ჭიღლაძე ლუკა (VIII კლასი საბაზო)
9. .ჭიღლაძე გიორგი (VIII კლასი საბაზო)
10.ბუკია მარიამი (VIII კლასი საბაზო)
11. მუშკუდიანი გიორგი (VIII კლასი საბაზო)
12.ბენიძე ლევანი ( IX კლასი საბაზო)
13.კუჭავა ნელიკო ( IX კლასი საბაზო)
14.რატიანი ანი ( IX კლასი საბაზო)
15.სულაბერიძე გვანცა ( IX კლასი საბაზო)
16.ჭუმბურიძე ლუკა ( X კლასი საშუალო)
17.ომანაძე ციალა ( X კლასი საშუალო)
18.ჯიქია მაგდალინა ( X კლასი საშუალო)
19 ჩხეიძე ლიზი ( X კლასი საშუალო)
სხდომა გახსნა ეკოკომიტეტის ფასილიტატორმა ნინელი კუხალაშვილმა .მან გააცნო დღის წესრიგი და მიმართა მათ, ხომ არ სურდათ დღის წესრიგში რაიმე ცვლილების შეტანა.
დღის წესრიგი:
საკითხიN1 სამოქმედო გეგმის გაცნობა გაცნობა-დამტკიცება
საკითხი N2 ფუნქციების გადანაწილება
კენჭი ეყარა წინადადებას დღის წესრიგის დამტკიცების შესახებ
მომხრე: ყველა
მოწინააღმდეგე: 0
დაადგინეს: დამტკიცდეს დღის წესრიგი წარმოდგენილი სახით
საკითხი N1 სამოქმედო გეგმის გაცნობა და დამტკიცება.
მომხრე: ყველა
მოწინააღმდეგე: 0
დაადგინეს: დამტკიცდეს სამოქმედო გეგმა წარმოდგენილი სახით
დღის წესრიგით გათვალისწინებული საკითხების ამოწურვასთან დაკავშირებით სხდომა დახურულად გამოცხადდა..
სხდომის დასრულების დრო:15.30
სხდომის თავმჯდომარე: /ნინელი კუხალაშვილი/
სხდომის მდივანი: /ანანო ნიჟარაძე/
წარმოგიდგენთ ეკოსკოლის გეგმას:
სსიპ მამუკა სამაკაშვილის
სახელობის ქ.წყალტუბოს მეორე საჯარო სკოლის ეკოკომიტეტის სამოქმედო გეგმა
აღნიშნული დოკუმენტი წამოადგენს ქ.წყალტუბოს საჯარო
სკოლის ეკოკომიტეტის სამოქმედო გეგმას.სკოლა მდებარეობს ქ.წყალტუბოში,იმერეთის მუნიციპალიტეტში,სკოლაში
სწავლობს 700 მოსწავლე. სკოლის ეზოს მხოლოდ 25 % არის გამწვანებული.სკოლა და უფრო მეტად
ეკოკლუბის წევრები ხშირად მონაწილეობენ ორგანიზაცია "დავიცვათ საქართველოს სისუფთავის"მიერ
ორგანიზებულ სხვადასხვა კონკურსში.ქ.წყალტუბოს მეორე საჯარო სკოლა მარტის თვეში ჩაერთო
ეკოსკოლების პროექტში,გაიარა ორი საფეხური:სკოლაში არჩევნების გზით აირჩიეს ეკოკომიტეტის
წევრები,კოორდინატორი და პასუხისმგებელი პირი.პირველი თემა ,რომელზეც ეკოკომიტეტმა
მუშაობა დაიწყო ,არის ბიომრავალფეროვნება.ჩატარდა ბიომრავალფეროვნების მდგრადობის აუდიტი
სკოლაში.გამოიკითხა 35 ინფორმანტი.მათ რიგ საკითხებში გამოავლინეს ზედაპირული და მწირი
ცოდნა,მესამე საფეხურში,რაც სამოქმედო გეგმის გაკეთებას გულისხმობს,ხაზი გავუსვით,სწორედ
იმ საკითხებს რაშიც ნაკლები იყო გამოკითხულთა ცოდნა.დაგეგმილი აქტივობები ვეცადეთ
,რომ ყოფილიყო მრავალფეროვანი,სახალისო და საინტერესო. სამოქმედო გეგმაზე პასუხისმგებელია
ეკოკომიტეტის წევრები.აღნიშნული გეგმის განხორციელებაში თავის წვლილს შეიტანს მოსწავლეთა
მშობლები და წყალტუბოს მუნიციპალიტეტის მერია და მერის წარმომადგენელი ადმინისტრაციულ
ერთეულში.
თემა რა თემის ირგვლივ ტარდება აქტივობები
|
თემა-ბიომრავალფეროვნება 1)ეკოკომიტეტის
სხდომა,სამოქმედო გეგმის პირველი აქტივობების დაგეგმვა.
|
პირველადი რა არის პრობლემა
|
ადგილის შერჩევა,ბაღის მოდელის სქემის შექმნა.
|
მიზანი/ამოცანა რის მიღწევა
|
კატალოგის შექმნა გასაშენებელ მცენარეებზე.ნერგების
მოძიება.
|
დაგეგმილი ქმედებები ყოველთვის დასვით კითხვა: „არის თუ არაეს SMART
ქმედება? როგორ უკავშირდება ეს სასწავლო პროგრამას?“ როგორ განვახორციელებთ მას?
|
ბიომრავალფეროვნების თეორიული მასალის დამუშავება.
|
სამიზნე რაოდენობრივი მაჩვენებლები. ასევე შეგიძლიათ მოიძიოთ
ფროქსი მასალა ან მდგრადობისაუდიტის შედეგები
|
გამოკითხული მოსწავლეების უმრავლესობას აინტერესებს თუ
როგორ უნდა შექმნან ბაღი და მცენარეთა კატალოგი.
|
ღირებულება/რესურსები რა არის დაგეგმილი ქმედებების ღირებულება?
|
კატალოგისთვის გასაკეთებლად სკოლა ეკოკომიტეტისთვის შეიძენს ფურცლებს.
|
ვადები/საბოლოო ვადა რამდენ ხანში და როდის?
|
მაისი,სექტემბერი
|
ინდიკატორები
|
მოსწავლეები
მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით ადგენენ კატალოგს.არჩევენ ნერგებს.
|
პასუხისმგებელი პირი ვინ გააკეთებს ამას? მოსწავლეების ჩართულობა
უმნიშვნელოვანესია
|
ეკოკომიტეტი,
კოორდინატორი ნინელი კუხალაშვილი
|
რეალურად მიღწეული შედეგები დადასტურების (ვერიფიკაციის) საშუალებები
|
ფოტო და ვიდეო მასალა გაწეულ მუშაობაზე.მცენარეთა
კატალოგი.
|
შენიშვნები, კომენტარები 2-4 ქმედება ერთი თემის ირგვლივ
|
კატალოგით ისარგებლებენ სკოლის ბიოლოგიისა და
ბუნებისმეტყველების პედაგოგები.
|
თემა რა თემის ირგვლივ ტარდება აქტივობები
|
თემა-ბიომრავალფეროვნება 1 2)მეტი მწვანე სივრცე ბიომრავალფეროვნების
შესანარჩუნებლად.
|
|
|
პირველადი რა არის პრობლემა
|
პრობლემაა
ინფორმაციის სიმწირე ბიომრავალფეროვნებაზე.მომავალ თაობას და თემში დაბალი
ეკოლოგიური ცნობიერება. |
|
|
მიზანი/ამოცანა რის მიღწევა
|
ბიომრავალფეროვნების არსის გაგება.სკოლის ეზოში
ნატურალურთან მიახლოებული მრავალფეროვანი გარემოს შექმნა.
|
|
|
დაგეგმილი ქმედებები ყოველთვის დასვით კითხვა: „არის თუ არაეს SMART
ქმედება? როგორ უკავშირდება ეს სასწავლო პროგრამას?“ როგორ განვახორციელებთ მას?
|
1)მიდამოს შესწავლა. ნიადაგის კვლევა სკოლის
პირობებში. 2)მინი ლექცია
ბიომრავალფეროვნების თემაზე.
3)მცენარეთა სახეობრივი კვლევა-შერჩევა ბაღის შესაქმნელად.
|
|
|
სამიზნე რაოდენობრივი მაჩვენებლები. ასევე შეგიძლიათ მოიძიოთ
ფროქსი მასალა ან მდგრადობისაუდიტის შედეგები
|
გამოკითხული მოსწავლეების 50% არ იცოდა,თუ როგორ
შეიძლება ბიომრავალფეროვნების შენარჩუნება
|
|
|
ღირებულება/რესურსები რა არის დაგეგმილი ქმედებების ღირებულება?
|
ეკოკომიტეტი დარგავს მოძიებულ ნერგებს
|
|
|
ვადები/საბოლოო ვადა რამდენ ხანში და როდის?
|
ნოემბერი,
მარტი,
|
|
|
ინდიკატორები
|
მოსწავლეები ღებულობენ ინფორმაციას იმერეთის რეგიონის
ფლორასა და ფაუნაზე.
მონაწილეობენ კვლევაში,ასრულებენ პრაქტიკულ სამუშაოებს,ხდებიან უფრო
მოტივირებულები
|
|
|
პასუხისმგებელი პირი ან ჯგუფი
|
ეკოკომიტეტი.
|
|
|
რეალურად მიღწეული შედეგები დადასტურების (ვერიფიკაციის) საშუალებები
|
ფოტო მასალა გაწეულ მუშაობაზე
|
||
შენიშვნები, კომენტარები 2-4 ქმედება ერთი თემის ირგვლივ
|
სკოლის ეზოში მოხდება აუთვისებელი ადგილების
გამწვანება.
|
თემა რა თემის ირგვლივ ტარდება აქტივობები
|
თემა
ბიომრავალფეროვნება
3)მრავალფეროვანი,მწვანე გარემო ჯანმრთელობის საწინდარია.ენდემური
მცენარეები მეტ ყურადღებას იმსახურებენ.
|
პირველადი რა არის პრობლემა
|
მოსწავლეები ნაკლებ ინფორმაციას ფლობენ ენდემურ სახეობებზე,
ფლორისა და ფაუნის წარმომადგენლებზე.
|
მიზანი/ამოცანა რის მიღწევა
|
|
დაგეგმილი ქმედებები ყოველთვის დასვით კითხვა: „არის თუ არაეს SMART
ქმედება? როგორ უკავშირდება ეს სასწავლო პროგრამას?“ როგორ განვახორციელებთ მას?
|
ნიადაგის მომზადება ბიომრავალფეროვანი კუთხის
მოსაწყობად.
1)ნიადაგის გამდიდრება.
2)დამმტვერავი მწერების გა მავნე მწერების მტრების მომრავლება სკოლის
ეზოში.
|
სამიზნე რაოდენობრივი მაჩვენებლები. ასევე შეგიძლიათ მოიძიოთ
ფროქსი მასალა ან მდგრადობისაუდიტის შედეგები
|
მოსწავლეთა უმრავლესობას არ ესმის თუ როგორ უნდა
მოხდეს ბიომრავალფეროვენბის ხელსეწყობა.რა მექანიზმით უნდა მოხდეს მავნე
მწერების განადრგურება.
|
ღირებულება/რესურსები რა არის დაგეგმილი ქმედებების ღირებულება?
|
სამუშაო იარაღები
|
ვადები/საბოლოო ვადა რამდენ ხანში და როდის?
|
ნოემბერი/დეკემბერი
|
ინდიკატორები
|
მოსწავლეები
ეჩვევიან პრაქტიკულ საქმიანობას,იყენებენ მიღებულ თეორიულ ცოდნას.
|
პასუხისმგებელი პირი ვინ გააკეთებს ამას? მოსწავლეების ჩართულობა
უმნიშვნელოვანესია
|
ეკოკომიტეის კოორდინატორი და ეკოკომიტეტის პასუხისმგებელი
პირი.
|
რეალურად მიღწეული შედეგები დადასტურების (ვერიფიკაციის) საშუალებები
|
ფოტომასალა გაწეულ მუშაობაზე.
|
შენიშვნები, კომენტარები 2-4 ქმედება ერთი თემის ირგვლივ
|
ნიადაგის გაფხვიერების დროს და სამუშაო იარაღებთან
მუსაობისას დავიცავთ უსაფრთხოების წესებს.
|
თემა რა თემის ირგვლივ ტარდება აქტივობები
|
თემა ბიომრვალფეროვნება. 4)ბიომრავალფროვნების
მონიტორინგი.ჰაბიტატის შექმნა ეზოს ბინადარი ფაუნის წარმომადგენლებისთვის.
|
პირველადი რა არის პრობლემა
|
ტერიტორიაე,სადაც ადამიანები საქმიანობენ,ფაუნის
წარმომადგენლებს ექმნებათ საფრთხე.
|
მიზანი/ამოცანა რის მიღწევა
|
მოსწავლეები მიიღებენ მეტ ინფორმაციას იმერეთის
რეგიონში მობინადრე და მიმომფრენ ფრინველებზე,ასევე ისწავლიან მეორეული
ნივთებისთვის ახალი ფუნქციის მინიჭებას.
|
დაგეგმილი ქმედებები ყოველთვის დასვით კითხვა: „არის თუ არაეს SMART
ქმედება? როგორ უკავშირდება ეს სასწავლო პროგრამას?“ როგორ განვახორციელებთ მას?
|
ფრინველთა სახეობის კვლევა- დაკვირვება.მათი ცხოვრების
ნირის გათვალისწინებით და ზომების მიხედვით ბუნებრივ ჰაბიტატებტან მიახლოებული
ინოვაციური ბუდეების მომზადება მეორადი პლასტმასის ნივთებისგან. |
სამიზნე რაოდენობრივი მაჩვენებლები. ასევე შეგიძლიათ მოიძიოთ
ფროქსი მასალა ან მდგრადობისაუდიტის შედეგები
|
სამიზნე
აუდიტორიის 22 % გამოკითხული,რომელთაც
არ იციან როგორ გააკეთონ ბიომრავალფეროვნების მონიტორინგი,როგორ შექმნან
ჰაბიტატი.
|
ღირებულება/რესურსები რა არის დაგეგმილი ქმედებების ღირებულება?
|
მეორადი ნივთები ,გამოყენებული სარეცხი საშუალებებისა
და წვენის კოლოფები.
|
ვადები/საბოლოო ვადა რამდენ ხანში და როდის?
|
ნომბერი
|
ინდიკატორები
|
მოსწავლლეებს
ეცოდინებათ თუ როგორ მოახდინონ ბიომრავალფეროვნების მონიტორინგი,როგორ დაამზადონ
საბინადროები ჩიტებისათვის.
|
პასუხისმგებელი პირი ვინ გააკეთებს ამას? მოსწავლეების ჩართულობა
უმნიშვნელოვანესია
|
ბიოლოგიისა და ბუნებისმეტყველების
პედაგოგი,მოსწავლეები,მშობლები.
|
რეალურად მიღწეული შედეგები დადასტურების (ვერიფიკაციის) საშუალებები
|
ფოტოები,ბუდეები ხეებზე.სოციალურ ქსელში ინფორმაციის
განთავსება.
|
შენიშვნები, კომენტარები 2-4 ქმედება ერთი თემის ირგვლივ
|
სკოლაში მოიტანენ და მოაგროვებე მოსწავლეები
გამოყენებულ ნივთებს,კოლოფებს და მშობლების და პედაგოგების დახმარებით გააკეტებენ ფრინველების
საბუდარებს.
|
თემა რა თემის ირგვლივ ტარდება აქტივობები
|
თემა- ბიომრავალფეროვნება 5)კომპოსტის
დამზადება.
|
პირველადი რა არის პრობლემა
|
ადგილის შერჩევა კომპოსტისათვის,კომპოსტის პრიმიტიული
მოდელის დამზადება.
|
მიზანი/ამოცანა რის მიღწევა
|
მოსწავლეებმა
უნდა იცოდენ თუ რითი უნდა
მოხდეს,პესტიციდების ჩანაცვლება ბაღის ნიადაგის გასანოყიერებლად.
|
დაგეგმილი ქმედებები ყოველთვის დასვით კითხვა: „არის თუ არაეს SMART
ქმედება? როგორ უკავშირდება ეს სასწავლო პროგრამას?“ როგორ განვახორციელებთ მას?
|
1)სანამ კომპოსტს დაამზადებენ პედაგოგი მინი ლექციას
ჩაატარებს კომპოსტის შესახებ,თუ როგორ უნდა მოხდეს კომპოსტის დამზადება . 2)დავამზადებთ ადგილზევე კომპოსტის
პრიმიტიულ მოდელს,საკომპოსტე ორმოს და მასალას.
|
სამიზნე რაოდენობრივი მაჩვენებლები. ასევე შეგიძლიათ მოიძიოთ
ფროქსი მასალა ან მდგრადობისაუდიტის შედეგები
|
გამოკითხულთა უმრავლესობამ იცის პესტიციდების მავნებლობის
შესახებ,მაგრამ არ იცის რა უნდა გამოიყენოს პესტიციდების მაგივრად.
|
ღირებულება/რესურსები რა არის დაგეგმილი ქმედებების ღირებულება?
|
საკომპოსტე მასალის მოტანა სკოლაში
|
ვადები/საბოლოო ვადა რამდენ ხანში და როდის?
|
ოქტომბერი
|
ინდიკატორები
|
მოსწავლეებს
ეცოდინებათ თუ როგორ უნდა დაამზადონ
კომპოსტი და როგორ გამოიყენონ.
|
პასუხისმგებელი პირი ვინ გააკეთებს ამას? მოსწავლეების ჩართულობა
უმნიშვნელოვანესია
|
ეკოკომიტეტი,მოსწავლეები,მასწავლებლები,მშობლები.
|
რეალურად მიღწეული შედეგები დადასტურების (ვერიფიკაციის) საშუალებები
|
კომპოსტის მოდელის ფოტოები,ასევე იმის ფოტოები თუ
როგორ იყენებენ კომპოსტს ნერგების გასახარებლად.
|
შენიშვნები, კომენტარები 2-4 ქმედება ერთი თემის ირგვლივ
|
შესაძლოა არა მარტო ეკოკომიტეტის წევრებს ,არამედ სხვა
მოსწავლეებსაც ვასწავლოთ კომპოსტის დამზადება,რადგან ეს პროცესი გარდა
ბიომრავალფეროვნებისა,უკავსირდება ნარცენების მართვასაც.
|
თემა რა თემის ირგვლივ ტარდება აქტივობები
|
თემა ბიომრავალფეროვნება
|
პირველადი რა არის პრობლემა
|
ნაკლები ინფორმაცია ტყის მცენარეებზე.
|
მიზანი/ამოცანა რის მიღწევა
|
მოსწავლეები თეორიულ და პრაქტიკულ ცოდნას შეიძენენ
მცენარეთა გამრავლებაზე. დახურული ფესვით მცენარეთა რგვის უპირატესობაზე.
|
დაგეგმილი ქმედებები ყოველთვის დასვით კითხვა: „არის თუ არაეს SMART
ქმედება? როგორ უკავშირდება ეს სასწავლო პროგრამას?“ როგორ განვახორციელებთ მას?
|
ეკოსკოლის წევრები მოიძიებენ კონტეინერებს.(პლასტმასის
ბოთლები,ბიდონები).შეაზავებენ ნიადაგს კომპოსტის ნაზავის
გამოყენებით.დააკალმებენ და ფესვის ამონაყრით გაამრავლებენ .
|
სამიზნე რაოდენობრივი მაჩვენებლები. ასევე შეგიძლიათ მოიძიოთ
ფროქსი მასალა ან მდგრადობისაუდიტის შედეგები
|
გამოკითხულთა 80% არ იცის თუ როგორ უნდა
მოხდეს მცენარეთა ვეგეტატიური გამრავლება.
|
ღირებულება/რესურსები რა არის დაგეგმილი ქმედებების ღირებულება?
|
ტყიდან ნერგების ჩამოტანა.ტყე რადგან ახლოსაა
სკოლასთან ტრანსპორტირებისთვის ცალკე ხარჯი არ არის საჭირო.
|
ვადები/საბოლოო ვადა რამდენ ხანში და როდის?
|
ივნისი,ოქტომბერი,მარტი.
|
ინდიკატორები
|
მოსწავლეები ისწავლიან დახურული ფესვით მცენარის
გამრავლებას.
|
პასუხისმგებელი პირი ვინ გააკეთებს ამას? მოსწავლეების ჩართულობა
უმნიშვნელოვანესია
|
ეკოკომიტეტი
|
რეალურად მიღწეული შედეგები დადასტურების (ვერიფიკაციის) საშუალებები
|
ფოტოები აღნიშნულ აქტივობაზე.
დარგული ნერგები
|
შენიშვნები, კომენტარები 2-4 ქმედება ერთი თემის ირგვლივ
|
ტყიდან ნერგების ჩამოტანა უსაფრთხოების წესების დაცვით
მოხდება.
|
თემა რა თემის ირგვლივ ტარდება აქტივობები
|
თემა ბიომრავალფეროვნება 7)"ტყე
შეუნახე შვილებსა" არ მოჭრა ხე.
|
პირველადი რა არის პრობლემა
|
ნაკლები ინფორმაცია იშვიათ მცენარეებზე.საახაწლო
ტრადიციის არასწორი გაგება.
|
მიზანი/ამოცანა რის მიღწევა
|
გვაქვს კონტეინერებში წიწვოვნები.მოსწავლეები იჩენენ
ინიციატივას- სკოლის ყველა კლასიისთვის წინასაახალწლოდ ნერგების ჩუქების.
|
დაგეგმილი ქმედებები ყოველთვის დასვით კითხვა: „არის თუ არაეს SMART
ქმედება? როგორ უკავშირდება ეს სასწავლო პროგრამას?“ როგორ განვახორციელებთ მას?
|
მოსწავლეები და საზოგადოება მეტ ინფორმაციას მიიღებენ
თითოეული მცენარის მნიშვნელობაზე.მეტი სიმწვანე მეტი ჟანგბადია.
|
სამიზნე რაოდენობრივი მაჩვენებლები. ასევე შეგიძლიათ მოიძიოთ
ფროქსი მასალა ან მდგრადობისაუდიტის შედეგები
|
გამოკითხულთა უმრავლესობამ ეთანხმება იმას,რომ არ უნდა
მოჭრას ხე და მიიღოს ღონისძიებები,რომ ბუნებრივი ნაძვი კი არ უნდა მოიჭრას
საახალწლოდ,არამედ,გამრავლდეს.
|
ღირებულება/რესურსები რა არის დაგეგმილი ქმედებების ღირებულება?
|
ამ აქტივობისთვის ხარჯები არ არის საჭირო რადგან,ნერგები მოსწავლეებს ჩამოაქვთ ტყიდან,ხოლო რგვა
ხდება მეორად ნივთებსი,რომლებიც მოსწავლეებმა აქციეს კონტეინერებად.
|
ვადები/საბოლოო ვადა რამდენ ხანში და როდის?
|
დეკემბერი/იანვარი
|
ინდიკატორები
|
მოსწავლეები უფრო მეტად გაიგებენ თუ რა როლი აქვს
მცენარეს ბიომრავალფეროვნებაში.
|
პასუხისმგებელი პირი ვინ გააკეთებს ამას? მოსწავლეების ჩართულობა
უმნიშვნელოვანესია
|
ეკოკომიტეტი,საჯარო სკოლის მოსწავლეები,საბავშვო ბაღის
აღსაზრდელები.
|
რეალურად მიღწეული შედეგები დადასტურების (ვერიფიკაციის) საშუალებები
|
ფოტო და ვიდეო მასალა გაწეულ მუშაობაზე.
|
შენიშვნები, კომენტარები 2-4 ქმედება ერთი თემის ირგვლივ
|
გაკონტროლდება
ყველა კონტეინერში ჩარგული ხის სკოლის ეზოში გადარგვა მოხდეს და ასევე მონიტორინგი
განხორციელდება,თუ როგორ მოხდება გადარგული მცენარეების მოვლა |
თემა რა თემის ირგვლივ ტარდება აქტივობები
|
თემა ბიომრავალფეროვნება 8.ექსკურსია ბუნებაში
|
პირველადი რა არის პრობლემა
|
ნაკლები ინფორმაცია საკონსერვაციო სივრცეებზე
|
მიზანი/ამოცანა რის მიღწევა
|
ექსკურსია „სათაფლიის
ნაკრძალში“ |
დაგეგმილი ქმედებები ყოველთვის დასვით კითხვა: „არის თუ არაეს SMART
ქმედება? როგორ უკავშირდება ეს სასწავლო პროგრამას?“ როგორ განვახორციელებთ მას?
|
მოსწავლეები
თვალნათლივ ნახავენ,თუ როგორ ხდება ერთ სივრცეში ბიომრავალფეროვნების
მოზიდვა,ჰაბიტატების შექმნა ფრინველებისთვის,უხერხემლოებისთვის და
ამფიბიებისთვის.გაეცნობიან სათაფლიის ნაკრძალის ენდემურ სახეობებს.
|
სამიზნე რაოდენობრივი მაჩვენებლები. ასევე შეგიძლიათ მოიძიოთ
ფროქსი მასალა ან მდგრადობისაუდიტის შედეგები
|
გამოკითხულთა 90 % არ არის ნამყოფი საკონსერვაციო
სივრცეში.
|
ღირებულება/რესურსები რა არის დაგეგმილი ქმედებების ღირებულება?
|
ექსკურსია
დაფინასდება ადგილობრივი ხელისუფლების ხარჯებით.
|
ვადები/საბოლოო ვადა რამდენ ხანში და როდის?
|
მაისი
|
ინდიკატორები
|
მოსწავლეები გაიგებენ,თუ როგორ უნდა მოხდეს
ბიომრავალფეროვნების მოზიდვა.
|
პასუხისმგებელი პირი ვინ გააკეთებს ამას? მოსწავლეების ჩართულობა
უმნიშვნელოვანესია
|
ორგანიზაცია "დავიცვათ საქრთველოს
სისუფთავის" კოორდინატორი იმერეთში. ეკოკომიტეტის
კოორდინატორი.ეკოკომიტეტი,მშობლები და ადმინისტრაცია.
|
რეალურად მიღწეული შედეგები დადასტურების (ვერიფიკაციის) საშუალებები
|
ექსკურსიის ამსახველი ფოტო და ვიდეომასალა.
|
შენიშვნები, კომენტარები 2-4 ქმედება ერთი თემის ირგვლივ
|
ადგილობრივ ხელისუფლებასთან დაფინანსების თაობაზე
მოაპარაკებებს გამართავს ორგანიზაცია "დავიცვათ საქართველოს სისუფთავის" კოორდინატორი იმერეთში
|
თემა რა თემის ირგვლივ ტარდება აქტივობები
|
თემა ბიომრავალფეროვნება 9)ეკოკომტეტის
სხდომა. მთელი წლის მანძილზე გაწეულ სამუშაოებზე ჩატარებული აქტივობების
მონიტორინგი.
|
პირველადი რა არის პრობლემა
|
რა შედეგები მივიღეთ. 1)გაამართლა თუ არა ჩვენმა ხელოვნურმა ჰაბიტატმა. 2)დაიბუდეს თუ არა ფრინველებმა
ჩვენს მიერ შექმნილ სახლებში. 3)როგორ გრძნობენ თავს
ჩვენ მიერ გაშენებული მცენარეები.
4)მომრავლდნენ თუ არა პეპლები,ჭიაყელები,,ფუტკრები და ჭიანჭველები.
|
მიზანი/ამოცანა რის მიღწევა
|
|
დაგეგმილი ქმედებები ყოველთვის დასვით კითხვა: „არის თუ არაეს SMART
ქმედება? როგორ უკავშირდება ეს სასწავლო პროგრამას?“ როგორ განვახორციელებთ მას?
|
ჩავატარებთ ღია გაკვეთილს ჩვენ მიერ შექმნილ საოცნებო სივრცეში,პროექტის
ფარგლებში შექმნილ გარემოში.თემა:ბიომრავალფეროვნება. ვერტიკალური მებაღეობს ტერიტორიის სწორად
დაგეგმვა ათვისება,კომპოსტის გამოყენება მებარეობასი.ბიომრავალფეროვნების მოზიდვა.გაკვეთილი
იქნება ინტერაქტიული.
|
სამიზნე რაოდენობრივი მაჩვენებლები. ასევე შეგიძლიათ მოიძიოთ
ფროქსი მასალა ან მდგრადობისაუდიტის შედეგები
|
ბიომრავალფეროვნების კითხვარის ხელახლა
შევსება.რამდენად გაიზარდა გამოკითხულთა ცნობიერება
|
ღირებულება/რესურსები რა არის დაგეგმილი ქმედებების ღირებულება?
|
ბროშურას დავბეჭდავთ სკოლის მიერ გამოყოფილი ხარჯით.
|
ვადები/საბოლოო ვადა რამდენ ხანში და როდის?
|
ივნისი
|
ინდიკატორები
|
მოსწავლეების ამაღლებული ეკოლოგიური ცნობიერება და
გაზრდილი ცოდნა ბიომრავალფეროვნებაზე.
|
პასუხისმგებელი პირი ვინ გააკეთებს ამას? მოსწავლეების ჩართულობა
უმნიშვნელოვანესია
|
ეკოკომიტეტი,სკოლის ადმინისტრაცია.
|
რეალურად მიღწეული შედეგები დადასტურების (ვერიფიკაციის) საშუალებები
|
ეკოკომიტეტის ოქმი,ბროშურა-კითხვარი
|
შენიშვნები, კომენტარები 2-4 ქმედება ერთი თემის ირგვლივ
|
უკვე დავიწყებთ ეკოსკოლის პროექტის ფარგლებში სხვა
თემაზე მუშაობას და ეკოკომიტეტსი ჩავრთავთ სხვა მოსწავლეებსაც.
|
ეკოსკოლების პროგრამაში ჩართული სსიპ მამუკა სამაკაშვილის სახელობის ქალაქ წყალტუბოს #2 სკოლის
ეკოკომიტეტის ოქმი N 4
თარიღი: 27.09.2022
სხდომის დაწყების დრო: 14 სთ
სხდომას ესწრებოდნენ:
მასწავლებლები:
1.კუხალაშვილი ნინელი ( ბიოლოგია)
2.ფირცხალავა ნარგიზი (დირექტორი ,ისტორია)
3.ბენიძე გიორგი (დირექტორის მოადგილე,ისტორია)
4.გოლეთიანი მარინა(გეოგრაფია)
5.სილაგაძე მზია(დაწყებითი)
6.იობიძე დარეჯანი(ქართული.მშობელი)
7.გერაძე ეთერი(ინგლისური)
მოსწავლეები:
1.ჩხეიძე ლიზი (XI კლასი საბაზო)
2.ბზიკაძე ანანო (VII კლასი საბაზო)
3.ჩალაძე ანა (VII კლასი საბაზო)
4.ბენიძე მარიამი (VIIკლასი საბაზო)
5.ზარნაძე მარიამი (VIIIკლასი საბაზო)
6.რუხაძე მარიამი (VIII კლასი საბაზო)
7.გოგელია ნიკოლოზი (VIII კლასი საბაზო)
8.ჭიღლაძე ლუკა (I Xკლასი საბაზო)
9. .ჭიღლაძე გიორგი (IX კლასი საბაზო)
10.ბუკია მარიამი (IXკლასი საბაზო)
11. მუშკუდიანი გიორგი (IX კლასი საბაზო)
12.ბენიძე ლევანი (X კლასი საშუალო)
13.კუჭავა ნელიკო (X კლასი საშუალო)
14.რატიანი ანი (X კლასი საშუალო)
15.სულაბერიძე გვანცა (X კლასი საშუალო)
16.ჭუმბურიძე ლუკა (X Iკლასი საშუალო)
17.ომანაძე ციალა (X Iკლასი საშუალო)
18.ჯიქია მაგდალინა ( XI კლასი საშუალო)
სხდომა გახსნა ეკოკომიტეტის ფასილიტატორმა ნინელი კუხალაშვილმა.მან მონაწილეებს გააცნო დღის წესრიგი და მიმართა მათ, ხომ არ სურდათ დღის წესრიგში
რაიმე ცვლილების შეტანა.
დღის წესრიგი:
საკითხიN1: ეკო-კომიტეტში ახალი წევრების არჩევა
საკითხი N2: დაგეგმილი აქტივობების განხილვა
კენჭი ეყარა წინადადებას დღის წესრიგის დამტკიცების შესახებ
მომხრე:ყველა
მოწინააღმდეგე: 0
დაადგინეს: აირჩიონ ეკო-კომიტეტის ახალი წევრები და განიხილონ დაგეგმილი აქტივობები
საკითხი N1: ეკო-კომიტეტში ახალი წევრების არჩევა
მომხსენებელი: ეკოკომიტეტის კოორდინატორი ნინელი კუხალაშვილი
მოისმინეს: ეკო-კომიტეტის ორი წევრი: ნატალია ქარქაშაძე და ანანო ნიჟარაძე გავიდნენ სკოლიდან. შესაბამისად მათ ნაცვლად ეკო-კომიტეტში გაწევრიანების სურვილი გამოთქვა ორმა მოსწავლემ: ანა სიორიძემ ( 8 კლასი) და მარიამ ხაჭაპურიძე ( 8 კლასი). ,
აზრი გამოთქვა: ეკო-კომიტეტის წევრმა ეთერი გერაძემ.მან აღნიშნა რომ სასიხარულო იყო ახალი წევრების გაწევრიენება და წარმატებები უსურვა მათ.
კენჭი ეყარა წარმოდგენილ საკითხს
მომხრე:ყველა
მოწინააღდეგე:0
დაადგინეს: კომიტეტის ახალი წევრები დაემატოს წევრთა სიაში და აქტიურად ჩაერთონ აქტივობებში.
საკითხი N 2: განსახორციელებელ აქტივობათა მიმოხილვა
მომხსენებელი: ეკოკომიტეტის ფასილიტატორი ნინელი კუხალაშვილი
მოისმინეს: გაეცნენ სამოქმედო გეგმაში გაწერილ აქტივობებს და შესრულების პერიოდებს,გამოთქვეს მოსაზრებები აქტივობებთან დაკავშირებით. აღნიშნეს ,რომ საკმაოდ მრავალფეროვანი და საინტერესო ქტივობები ქონდათ ,რომლებსაც აუცილებლად განახორციელებდნენ.გადაინაწილეს აქტივობები, პასუხისმგებლობები.
აზრი გამოთქვა:მე-9 კლასის მოსწავლემ ლუკა ჭიღლაძემ.მან . აღნიშნა, რომ შეეცდებოდნენ სამოქმედო გეგმით გაწერილი ყველა აქტივობა აქტიურად განახორციელონ.
კენჭი ეყარა წარმოდგენილ საკითხს
მომხრე:ყველა
მოწინააღმდეგე:0
დაადგინეს: აქტიურად ჩაერთონ აქტივობების განხორციელების პროცესში.
შეხვედრის დასრულება/ დასკვნა: აირჩიეს ახალი წევრები,გაეცნენ სამოქმედო გეგმით განსაზღვრულ აქტივობებს და გადაინაწილეს მოვალეობები , რომელსაც შეასრულებენ 2022-23 სასწავლო წელს.
დღის წესრიგით გათვალისწინებული საკითხების ამოწურვასთან დაკავშირებით სხდომა დახურულად გამოცხადდა.
სხდომისდასრულებისდრო:15.:30
სხდომის თავმჯდომარე: /ნინელი კუხალაშვილი/
სხდომის მდივანი: / ანა სიორიძე/
ეკოსკოლების პროგრამაში ჩართული სსიპ მამუკა სამაკაშვილის სახელობის ქალაქ
წყალტუბოს #2 სკოლის
ეკოკომიტეტის ოქმი N 5
თარიღი: 15.12.2022
სხდომის დაწყების დრო: 14 სთ
სხდომას ესწრებოდნენ:
მასწავლებლები: 1.კუხალაშვილი ნინელი ( ბიოლოგია)
2.ფირცხალავა ნარგიზი (დირექტორი ,ისტორია)
3.ბენიძე გიორგი (დირექტორის მოადგილე,ისტორია)
4.გოლეთიანი მარინა(გეოგრაფია)
5.სილაგაძე მზია(დაწყებითი)
6.იობიძე დარეჯანი(ქართული.მშობელი)
7.გერაძე ეთერი(ინგლისური)
მოსწავლეები:
1.ჩხეიძე ლიზი (XI კლასი საბაზო)
2.ბზიკაძე ანანო (VII კლასი საბაზო)
3.ჩალაძე ანა (VII კლასი საბაზო)
4.ბენიძე მარიამი (VIIკლასი საბაზო)
5.ზარნაძე მარიამი (VIIIკლასი საბაზო)
6.რუხაძე მარიამი (VIII კლასი საბაზო)
7.გოგელია ნიკოლოზი (VIII კლასი საბაზო)
8.ჭიღლაძე ლუკა (I Xკლასი საბაზო)
9. .ჭიღლაძე გიორგი (IX კლასი საბაზო)
10.ბუკია მარიამი (IXკლასი საბაზო)
11. მუშკუდიანი გიორგი (IX კლასი საბაზო)
12.ბენიძე ლევანი (X კლასი საშუალო)
13.კუჭავა ნელიკო (X კლასი საშუალო)
14.რატიანი ანი (X კლასი საშუალო)
15.სულაბერიძე გვანცა (X კლასი საშუალო)
16.ჭუმბურიძე ლუკა (X Iკლასი საშუალო)
17.ომანაძე ციალა (X Iკლასი საშუალო)
18.ჯიქია მაგდალინა ( XI კლასი საშუალო)
სხდომა გახსნა ეკოკომიტეტის ფასილიტატორმა ნინელი კუხალაშვილმა.მან
მონაწილეებს გააცნო დღის წესრიგი და მიმართა მათ, ხომ არ სურდათ დღის
წესრიგში რაიმე ცვლილების შეტანა.
დღის წესრიგი:
საკითხიN1: სამოქმედო გეგმის შუალედური აუდიტის შედეგები
საკითხი N2: დაგეგმილი აქტივობების განხილვა
კენჭი ეყარა წინადადებას დღის წესრიგის დამტკიცების შესახებ
მომხრე:ყველა
მოწინააღმდეგე: 0
საკითხი N1: სამოქმედო გეგმის შუალედური აუდიტის შედეგები
მომხსენებელი: ეკოკომიტეტის კოორდინატორი ნინელი კუხალაშვილი
მოისმინეს: ეკოკომიტეტის კოორდინატორის მოხსენება სამოქმედო გეგმის შუალედური აუდიტის
შედეგების შესახებ.მომხსენებელმა ისაუბრა სამოქმედო გეგმის შესრულებულ
აქტივობებზე.გეგმაში გაწერილი აქტივობების უმეტესი ნაწილი შესრულებულია,ზოგი კი
მიმდინარეა,რაშიდაც დიდი წვლილი მიუძღვის ეკოსკოლელებს,მხოლოდ ერთი აქტივობის
შეცვლა მოხდა,ექსკურსია ,რომელიც დაგეგმილი იყო მაისში გადმოტანილი იქნა
ოქტომბერში,რადგან სკოლა რემონტში გადის.
აზრი გამოთქვა: ეკო-კომიტეტის წევრმა ეთერი გერაძემ.მან აღნიშნა რომ ეკოსკოლელებმა აქტიურად იმუშავეს და შეასრულეს ის
აქტივობები ,რომელიც გეგმით იყო გაწერილი,მან წარმატებები უსურვა ეკოსკოლელებს შემდგომი აქტივობების შესრულებაში.
კენჭი ეყარა წარმოდგენილ საკითხს
მომხრე:ყველა
მოწინააღდეგე:0
დაადგინეს: სამოქმედო გეგმის შუალედური მონიტორინგის შედეგები
მიღებული იქნას ცნობად.
საკითხი N 2: განსახორციელებელ აქტივობათა მიმოხილვა
მომხსენებელი: ეკოკომიტეტის ფასილიტატორი ნინელი კუხალაშვილი
მოისმინეს: გაეცნენ სამოქმედო გეგმაში გაწერილ აქტივობებს და შესრულების პერიოდებს,გამოთქვეს მოსაზრებები აქტივობებთან დაკავშირებით. აღნიშნეს ,რომ საკმაოდ მრავალფეროვანი და საინტერესო ქტივობები ქონდათ ,რომლებსაც აუცილებლად განახორციელებდნენ.გადაინაწილეს აქტივობები, პასუხისმგებლობები.
აზრი გამოთქვა:მე-9 კლასის მოსწავლემ გიორგი ჭიღლაძემ.მან . აღნიშნა, რომ შეეცდებოდნენ სამოქმედო გეგმით გაწერილი ყველა აქტივობა აქტიურად განახორციელონ.
კენჭი ეყარა წარმოდგენილ საკითხს
მომხრე:ყველა
მოწინააღმდეგე:0
დაადგინეს: აქტიურად ჩაერთონ აქტივობების განხორციელების პროცესში.
დღის წესრიგით გათვალისწინებული საკითხების ამოწურვასთან დაკავშირებით სხდომა დახურულად გამოცხადდა.
სხდომისდასრულებისდრო:15.:30
სხდომის თავმჯდომარე:
/ნინელი კუხალაშვილი/
სხდომის მდივანი:
/ ანა სიორიძე/
დაგეგმილი აქტივობა |
აქტივობა #1: სამუშაო შეხვედრა - ბიომრავალფეროვნების
საკითხების დაგეგმვასა და განხორციელებაზე პასუხისმგებელი პირის არჩევა; |
მიზანი |
ეკოკომიტეტის წარმატებული მუშაობის მიზნით,
სსიპ მამუკა სამაკაშვილი სახელობის ქალქა წყალტუბოს მეორე
საჯარო სკოლის ეკოკომიტეტის წევრთაგან ბიომრავალფეროვნების თემატიკასთან დაკავშირებული
ღონისძიებების ხელმძღვანელის არჩევა. |
ინდიკატორი |
ეკოკომიტეტის წევრების მიერ შექმნილი
ნაშრომები/ოქმები/პრეზენტაციები/ფოტო ან/და ვიდეომასალა;
|
გაზომვა(დასაწყისი/დასასრული) |
15.03.2022-15.03.2022 წწ.
მდგრადობის
აუდიტის ანგარიშზე დაყრდნობით დადგინდა, რომ სკოლას არ ჰყავდა პირი, რომელიც ორგანიზებას
გაუწევდა გარემოსდაცვით აქტივობებს, მათ შორის, ბიომრავალფეროვნების თემატიკასთან
დაკავშირებულ საქმიანობებს; ამიტომ, ამა წლის 15 მარტს, ეკოკომიტეტის წევრებმა გამართეს
სამუშაო შეხვედრა, რომელიც შეეხებოდა ბიომრავალფეროვნების დაგეგმვასა და განხორციელებაზე
პასუხისმგებელი პირის არჩევას. |
შედეგი |
აღნიშნული შეხვედრა განხორციელდა გეგმის ფარგლებში,
შეხვედრას ესწრებოდნენ ეკოკომიტეტის წევრები; ბიომრავალფეროვნების საკითხების დაგეგმვასა
და განხორციელებაზე პასსუხისმგებელ პირად შეირჩაბიოლოგიის პედაგოგის მიერ წამოყენებული კანდიდატი, მეათე კლასის მოსწავლე, ლუკა ჭუმბურიძე. ეკოკომიტეტის წევრებმა ერთსულოვნად დაუჭირეს მხარი
აღნიშნულ კანდიდატურას. |
აქტივობის ამსახველი ვიზუალური
მასალა(მიუთითეთ „დიახ“ ან „არა“) |
დიახ. |
კომენტარი/შენიშვნა |
*აქტივობა დასრულებულია |
დაგეგმილი აქტივობა |
აქტივობა
#2: სამუშაო შეხვედრა/პრეზენტაცია - სამოქმედო გეგმის
მიზნებისა და ამოცანების გაცნობა სასკოლო საზოგადოებისა და თემის
წევრებისათვის;
|
მიზანი |
ეკოსკოლის
პროგრამისა და სამოქმედო გეგმის წარმატებით განხორციელება აღნიშნული საკითხების პრეზენტაციის
მომზადების და წარდგენის გზით. |
ინდიკატორი |
ეკოკომიტეტის
წევრების მიერ შექმნილი ნაშრომები/ოქმები/პრეზენტაციები/ფოტო ან/და ვიდეომასალა;
|
გაზომვა(დასაწყისი/დასასრული) |
21.03.2022-21.03.2022წწ. 2021 წლის ივნისი-ივლისის
თვეებში განხორციელებულმა კვლევამ ცხადჰყო ეკოკომიტეტის მიერ ორგანიზებული სამუშაო
შეხვედრის საჭიროება სასკოლო საზოგადოებასა და თემის წევრებთან; მსგავსი ტიპის სამუშაო
შეხვედრა/პრეზენტაცია "სამოქმედო გეგმის მიზნებისა და ამოცანების გაცნობა სასკოლო
საზოგადოებისა და თემის წევრებისათვის" განხორციელდა 2022 წლის 21 მარტს. |
შედეგი |
აღნიშნული აქტივობა
განხორციელდა გეგმიურად, სამოქმედო გეგმაში გაწერილი ვადების მიხედვით. შეხვედრის
ორგანიზატორი იყო გეოგრაფიის პედაგოგი ნესტან ხორხომელიძე. წარმოდგენილ შეხვედრას
ეკოკომიტეტის წევრებთან ერთად ესრწებოდნენ სასკოლო საზოგადოოების სხვა წევრები და
თემის წარმომადგენლები. შეხვედრა აქტიურ რეჟიმში წარიმართა. ბიოლოგიის პედაგოგის მიერ წარდგენილ
იქნა პრეზენტაცია, რომელიც მოკლედ შეეხებოდა
ეკოსკოლების პროგრამის რაობას, ბიომრავალფეროვნების საკითხებს; დამატებით
აღინიშნა ფაქტიც, რომ ბიომრავალფეროვნების
შენარჩუნება მდგრადი განვითარების მიზნებში შედის, მოკლედ იქნა ინფორმაცია მიწოდებული
მდგარდი განვითარების მიზნებზე და მდგრადობის კომპასზე, რამაც დამსწრე საზოგადოების
მხრდიან დიდი დაინტერესება გამოიწვია. საბოლოოდ, შეხვედრის ორგანიზატორმა წარადგინა
სამოქმედო გეგმა და ისაუბრა მასში გაწერილი აქტივობების და მიზნების შესახებ. |
აქტივობის ამსახველი ვიზუალური მასალა(მიუთითეთ „დიახ“ ან „არა“) |
დიახ |
კომენტარი/შენიშვნა |
*აქტივობა
დასრულებულია |
დაგეგმილი აქტივობა |
აქტივობა #3: 2 საინფორმაციო შეხვედრა - ბიომრავალფეროვნების
არსის და როლის შესახებ საინფორმაციო შეხვედრები;
|
მიზანი |
მოსწავლეთა 65% (10 მოსწ.) და სასკოლო
საზოგადოების 65%-ის (დაახლ. 25 ადამიანი) ცნობიერების ამაღლება ბიომრავალფეროვნების
მნიშვნელოვნებასთან დაკავშირებით. |
ინდიკატორი |
ეკოკომიტეტის წევრების მიერ შექმნილი
ნაშრომები/ოქმები/პრეზენტაციები/ფოტო ან/და ვიდეომასალა;
|
გაზომვა(დასაწყისი/დასასრული) |
4.04.2022-11.04.2022წწ.
მდგრადობის აუდიტის ანგარიშმა აჩვენა, რომ სსიპ მამუკა სამაკაშვილის სახელობის
ქალაქ წყალტუბოს მეორე საჯარო სკოლის
საზოგადოების 60%-ის მიერ სიღრმისეულად არ იყო გაცნობიერებული ბიომრავალფეროვნების
არსი და მისი როლი საზოგადოებასა და პლანეტასთან მიმართებაში. სწორედ ამ პროცენტული
მაჩვენებლის დაბალ ნიშნულამდე დაყვანის მიზნით, განხორციელდა ორი საინფორმაციო შეხვედრა:
2022 წლის 4 აპრილი - საინფორმაციო შეხვედრა ბიომრავალფეროვნების შესახებ; 2.
2022 წლის 11 აპრილი - საინფორმაციო ხასიათის შეხვედრა და ბიომრავალფეროვნების თემატიკასთან
დაკავშირებული სახალისო აქტივობების განხორციელება. |
შედეგი |
აღნიშნული აქტივობები შესრულდა გეგმიურად, სამოქმედო
გეგმაში გაწერილ ვადებში. შეხვედრები და
აქტივობები დაიგეგმა ეკოკომიტეტის ხელმძღვანელის და ბიოლოგიის პედაგოგის
ნინელი კუხალაშვილის
მიერ; მიზნობრივ ჯგუფს წარმოადგენდა სასკოლო საზოგადოება
და თემის წარმომადგენლები. შეხვედრაზე ორგანიზატორის მიერ წარმოდგენილი იქნა პრეზენტაცია,
რომელიც შეეხებოდა ბიომრავალფეროვნების არსს, მნიშვნელობას და მის როლს ადამიანების
კეთილდღეობაში, პრეზენტაციაში წარმოდგენილი იყო თვალსაჩინო მასალები, რომლებიც ასახავდა
მსოფლიო მასშტაბით თუ რა საფრთხეები ემუქრება ბიომრავალფეროვნებას და რა გავლენას
მოახდენს ბიომრავალფეროვნების კლება გეოგრაფიული გარსის ნაწილებზე. თვალსაჩინოებები
წარმოდგენილი იყო სხვადასხვა თემატური რუკების, ფოტოების, მცირე ვიდეო მასალის სახით.
ჩამოყალიბდა, აქტიურად ჩაერთნენ როგორც სკოლის, ისე თემის წარმომადგენლები. |
აქტივობის ამსახველი ვიზუალური
მასალა(მიუთითეთ „დიახ“ ან „არა“) |
დიახ |
კომენტარი/შენიშვნა |
*აქტივობა დასრულებულია |
დაგეგმილი აქტივობა |
აქტივობა #4: ეკოკომიტეტის საქმიანობის პოპულარიზება
- ეკოკომიტეტის ან/და სკოლის მიერ განხორციელებული/განსახორციელებელი გარემოსდაცვითი
აქტივობების ცნობადობის გაზრდა სასკოლო და სათემო საზოგადოებაში. |
მიზანი |
მოსწავლეთა 65% (10 მოსწ.) და სასკოლო
საზოგადოების 65%-ის (დაახლ. 25 ადამიანი) ცნობიერების ამაღლება ბიომრავალფეროვნების
მნიშვნელოვნებასთან დაკავშირებით. |
ინდიკატორი |
ეკოკომიტეტის წევრების მიერ შექმნილი
ნაშრომები/ოქმები/ნამუშევრები/პრეზენტაციები/საცნობარო ფურცლები/მასალა, ფოტო ან/და
ვიდეომასალა. |
გაზომვა(დასაწყისი/დასასრული) |
12.04.2022წ ეკოსკოლის
პროგრამის წარმატებით დანერგვის მიზნით, აუცილებელია ეკოკომიტეტის მიერ განხორციელებული
აქტივობების და, ზოგადად, ეკოკომიტეტის საქმიანობის
ცნობადობის გაზრდა როგორც სკოლის სივრცეში, ისე თემში; დასაწყისიში მსგავსი სახის
ცნობადობა არ ჰქონია ეკოკომიტეტს, ამიტომ,
მისი წევრები აქტიურად მუშაობენ ამ საკითხზე და პროგრამის დასრულებისთვის მნიშვნელოვან
შედეგამდეც მივლენ - გაიზრდება ცნობადობა როგორ სკოლაში, ისე თემში, რაც, საბოლოოდ,
ამავე საზოგადოებისა და თემის გარემოსდაცვითი ცნობიერების ამაღლების საწინდარია. |
შედეგი |
ეკოკომიტეტის საქმიანობის პოპულარიზებისთვის საჭირო
აქტივობების განხორციელება დაიწყო სამოქმედო გეგმაში მითითებულ ვადებში, თუმცა, საბოლოოდ
ჯერ არ დასრულებულა.ჩვენი ეკოკომიტეტის მიერ განხორციელებული /განსახორციელებელი
გარემოსდაცვითი აქტივობების შესახებ ინფორმაციის
განთავსება ხდება სასკოლო დაფაზე; გარდა ამისა, აქტივობების ფარგლებში შექმნილი თვალსაჩინოებები
და რესურსები, წარმოდგენილია როგორც სასკოლო დაფაზე, ასევე ბიოლოგიის კაბინეტში, სადაც ხდება ძირითადად სამუშაო შეხვედრებისა
და სხვადასხვა აქტივობების განხორციელება.რაც შეეხება სოციალურ ქსელში ეკოკომიტეტის
გვერდის განთავსებას , ვგეგმავთ ივნისის დასაწყისში. აღნიშნულ გვერდზე წარმოდგენილი
იქნება ყველა ის აქტივობა, რომელიც განხორციელდა ან მომავალში იგეგმება. |
აქტივობის ამსახველი ვიზუალური
მასალა(მიუთითეთ „დიახ“ ან „არა“) |
დიახ |
კომენტარი/შენიშვნა |
*აქტივობა მიმდინარეა |
დაგეგმილი აქტივობა |
აქტივობა“.ექსკურსია
ბუნებაში“.სათაფლიის ეროვნული პარკის ბიომრავალფეროვნება შესწავლა . |
მიზანი |
მოსწავლეთა 55% (8 მოსწავლე) და სკოლის
საზოგადოების 60%-ს (დაახლ. 20 ადამიანი) ექნება სიღრმისეული ცოდნა ეკოგანათლებისა
და მისი როლის შესახებ ბიომრავალფეროვნების შენარჩუნებისა და დაცვის მიზნით.სწორედ
ამ აქტივობის მიზანი იყო გაცნობოდნენ სათაფლიის ნაკრძალის მცენარეებს |
ინდიკატორი |
ეკოკომიტეტის წევრების მიერ შექმნილი
ნაშრომები/ოქმები/პრეზენტაციები/ფოტო ან/და ვიდეომასალა.
|
გაზომვა(დასაწყისი/დასასრული) |
15.10.2022წ განხორციელებული კვლევის შედეგად დადგინდა, რომ
გამოკითხულთა მხოლოდ 10%-ს ჰქონდა ცოდნა სათაფლიის ბიომრავაფლეროვნების შესახებ. მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავების
მიზნით კი, ამა წლის ოქტომბრის თვეში მოეწყოს ექსკურსია სათაფლიის ნაკრძალში |
შედეგი |
ამა წლის ოქტომბერს
მოეწყო ექსკურსია სათაფლიის ეროვნულ ნაკრძალში,სადაც მეგზურობა გასწია კოორდინატორმა
ბიოლოგმა ნინელი კუხალაშვილმა.მან მონაწილეებს გააცნი სათაფლიის ტყის მრავალფეროვნება,ესაუბრა
ენდემურ მცენარეთა სახეობებზე,ასევე ინტერესით გაეცვნენ ნაკრძალში გავრცელებულ ცხოველთა
წარმომადგენლებსა |
აქტივობის ამსახველი ვიზუალური
მასალა(მიუთითეთ „დიახ“ ან „არა“) |
დიახ |
კომენტარი/შენიშვნა |
აქტივობა
დასრულდა |
დაგეგმილი აქტივობა |
აქტივობა #6: სკოლა და მწვანე სივრცე: სემინარი/გაკვეთილი/სამუშაო
შეხვედრა ღია ცის ქვეშ |
მიზანი |
მოსწავლეთა 55%-ს (8 მოსწ.) ექნება მწვანე
სივრცეებისა
მათ შორის, სკოლის ტერიტორია) არსებული
დაცული სახეობებისა და მათი მოვლის/დაცვის შესახებ ცოდნა; ადამიანი) ექნება გააზრებული და გაცნობიერებული
მწვანე სივრცეების მნიშვნელოვნობა და საჭიროება
ბიომრავალფეროვნების შენარჩუნებისა და გაზრდის |
ინდიკატორი |
ეკოკომიტეტის წევრების მიერ შექმნილი
ნაშრომები/ოქმები/პრეზენტაციები/ფოტო ან/და ვიდეომასალა; |
გაზომვა(დასაწყისი/დასასრული) |
20222 წლის ნოემბერში გამოიყო
სკოლის ეზოში სივრცე,სადაც მოხდება ნიადაგის შესწავლა და დამუშავება |
შედეგი |
გამოიყო სკოლის ეზოში სივრცე,სადაც
მოხდება მცენარეთა განაშენიანება,მოხდა ნიადაგის კვლევა სკოლის პირობებში.მოსწავლეები
გაეცვნენ ნიადაგის აგებულებას და დაასკვნეს ,რომ ეს ადგილი კარგია მცენარეთა გასაშენებლად,შეიქმნა
მცენარეთა კატალოგი და უმარტივესი ბაღის
მაკეტი. |
აქტივობის ამსახველი ვიზუალური
მასალა(მიუთითეთ „დიახ“ ან „არა“) |
დიახ |
კომენტარი/შენიშვნა |
აქტივობა მიმდინარეა |
დაგეგმილი აქტივობა |
აქტივობა #7: კობპოსტის
დამზადება |
მიზანი |
მოსწავლეებმა
უნდა იცოდენ რა არის
კომპოსტი,როგორ დავამზადოთ იგი და რა მნიშვნელობა აქვს თუ პესტიციდებს ჩავანაცვლებთ კომპოსტით ბაღის ნიადაგის გასანოყიერებლად. |
ინდიკატორი |
ეკოკომიტეტის წევრების მიერ შექმნილი
ნაშრომები/ოქმები/პრეზენტაციები/ფოტო ან/და ვიდეომასალა; |
გაზომვა(დასაწყისი/დასასრული) |
15.12.2022
წ. 1.მინი
ლექციას კომპოსტის დამზადების შესახებ. 2.დავამზადებთ ადგილზევე კომპოსტის პრიმიტიულ
მოდელს,საკომპოსტე ორმოს და მასალას. |
შედეგი |
კოორდინატორმა ბიოლოგმა ნინელი
კუხალაშვილმა ჩაატარა მინილექცია რა არის კომპოსტი,როგორ დავამზადოთ იგი და რა მნიშვნელობა
აქვს მას.ასევე ისაუბრა რომ კარგი იქნება თუ პესტიციდებს ჩავანაცვლებთ კომპოსტით,დამზადებული
იქნა საკომპოსტე ყუთი,სადაც მოხდა ჩამოცვენილი ფოთლების შეგროვება,რომელსაც შემდგომში
გამოიყენებენ ბაღის მცენარეთა გასანაყოფიერებლად. |
აქტივობის ამსახველი ვიზუალური
მასალა(მიუთითეთ „დიახ“ ან „არა“) |
დიახ |
კომენტარი/შენიშვნა |
აქტივობა დასრულებულია |
დაგეგმილი აქტივობა |
აქტივობა #7: თემა ბიომრვალფეროვნება. 4)ბიომრავალფროვნების
მონიტორინგი.ჰაბიტატის შექმნა ეზოს ბინადარი ფაუნის წარმომადგენლებისთვის. |
მიზანი |
სასკოლო საზოგადოების (მოსწავლეები, მასწავლებლები,
ადმინისტრაცია, მშობლები) 75%-ს (დაახლ. 31 ადამიანი) ექნება ცოდნა ჰაბიტატებისა
და ბიომრავალფეროვნების ურთიერთკავშირზე და გაცნობიერებული ექნება ჰაბიტატების მოწყობის
მნიშვნელობა ბიომრავალფეროვნების წახალისებისათვის. მოსწავლეები მიიღებენ მეტ ინფორმაციას იმერეთის
რეგიონში მობინადრე და მიმომფრენ ფრინველებზე,ასევე ისწავლიან მეორეული
ნივთებისთვის ახალი ფუნქციის მინიჭებას. |
ინდიკატორი |
ეკოკომიტეტის წევრების მიერ შექმნილი
ნაშრომები/ოქმები/პრეზენტაციები/ფოტო ან/და ვიდეომასალა. |
გაზომვა(დასაწყისი/დასასრული) |
20.01.2023წ.
2022 წლის ივნისის-ივლისში
ჩატარებულმა კვლევამ ცხადჰყო, რომ სკოლის მოსწავლეებსა და, ზოგადად, სასკოლო საზოგადოებას
ესაჭიროებოდა ბიომრავალფეროვნების არა მხოლოდ თეორიული, არამედ პრაქტიკული ცოდნაც,
რისთვისაც ეკოკომიტეტის წევრთა ორგანიზებით განხორციელდა აქტიური სამუშაოები ,დაიგეგმა სამუშაო
შეხვედრები ჰაბიტატების შესახებ და ასევე ფრინველთა
სახეობის კვლევა- დაკვირვება.მათი ცხოვრების ნირის გათვალისწინებით და ზომების
მიხედვით ბუნებრივ ჰაბიტატებტან მიახლოებული ინოვაციური ბუდეების მომზადება
მეორადი ნივთებისგან. |
შედეგი |
აღნიშნული აქტივობის გაცნობის
მიზნით გეოგრაფიის მასწავლებელმა ესაუბრა რა არის ჰაბიტატი,სკოლაში არსებობს სამეწარმეო
წრე სადაც მოხდება ფრინველთა ბუდეების გაკეთება,გაეცნობიან იმ ფრინველებს რომლებიც
გავრცელებულია იმერეთის მხარეში. |
აქტივობის ამსახველი ვიზუალური
მასალა(მიუთითეთ „დიახ“ ან „არა“) |
დიახ |
კომენტარი/შენიშვნა |
*აქტივობა დასრულებულია |
დაგეგმილი აქტივობა |
აქტივობა #8: ეკოკომიტეტის წევრთა ორგანიზებით შედგება
სამუშაო შეხვედრა - ჰაბიტატების არსი, მნიშვნელობა, დაცვა და კავშირი ბიომრავალფეროვნებასთან.
|
მიზანი |
სასკოლო საზოგადოების (მოსწავლეები, მასწავლებლები,
ადმინისტრაცია, მშობლები) 75%-ს (დაახლ. 31 ადამიანი) ექნება ცოდნა ჰაბიტატებისა
და ბიომრავალფეროვნების ურთიერთკავშირზე და გაცნობიერებული ექნება ჰაბიტატების მოწყობის
მნიშვნელობა ბიომრავალფეროვნების წახალისებისათვის. |
ინდიკატორი |
ეკოკომიტეტის წევრების მიერ შექმნილი
ნაშრომები/ოქმები/პრეზენტაციები/ფოტო ან/და ვიდეომასალა. |
გაზომვა(დასაწყისი/დასასრული) |
|
შედეგი |
|
აქტივობის ამსახველი ვიზუალური
მასალა(მიუთითეთ „დიახ“ ან „არა“) |
|
კომენტარი/შენიშვნა |
*აქტივობა დაგეგმილია მარტში |
მონიტორინგის შეფასების ფურცელი მომზადებულია სსიპ მამუკა
სამაკაშვილის სახელობის ქ.წყალტუბოს მეორე საჯარო სკოლის ეკოკომიტეტის წევრის მიერ (ნინელი კუხალაშვილი,ბიოლოგიის მასწავლებელი),
|
No comments:
Post a Comment